Procedura postępowania w sytuacji wyjazdu mieszkańca na konsultację lekarską poza dps
-
Pielęgniarka koordynator ustala terminy konsultacji lekarskich. Ustala z Kierownikiem Działu Gospodarczego transport, przekazuje informację o terminie konsultacji mieszkańcowi.
W sytuacji bardzo odległych terminów konsultacji, gdy nie ma możliwości ich przyśpieszenia a stan mieszkańca jest niepokojący, pielęgniarka koordynująca lub inny członek Zespołu T-O wnioskuje o rozważenie konsultacji prywatnej uwzględniając sytuację finansową mieszkańca i jego zgodę.
-
Wskazując osobę, która pojedzie z podopiecznym na konsultację, pielęgniarka Koordynator analizuje w pierwszej kolejności harmonogram dyżurów pielęgniarskich i ocenia możliwość wyjazdu na konsultację pielęgniarki. Jeśli nie ma takiej możliwości, zgłasza to kierownikowi Działu T-O, aby wskazał osobę/osoby do opieki nad mieszkańcem w czasie konsultacji lekarskiej poza DPS, w sposób, który nie będzie zakłócał organizacji pracy podległego personelu.
-
Pielęgniarka koordynująca informuje o konsultacji opiekuna odpowiedzialnego za grupę.
-
Pielęgniarka koordynująca wyposaża wyjeżdżającego na konsultację opiekuna w wiedzę na temat celu konsultacji, zauważonych objawów chorobowych, dotychczasowego przebiegu choroby, chorób towarzyszących, odbytych wcześniej konsultacji i hospitalizacji, stosowanych leków i skuteczności leczenia oraz innych informacji mogących być przydatnymi w procesie diagnozy i leczenia. Ponadto przekazuje opiekunowi wyniki badań, ksero kart informacyjnych i innych dokumentów, które mogą być pomocne dla lekarza w czasie konsultacji.
Przekazuje ponadto Kartę Konsultacji Lekarskich zawierającą PESEL, gdzie lekarz może udokumentować odbytą konsultację wraz z zaleceniami. W sytuacji nieobecności pielęgniarki koordynującej za wyposażenie osoby wyjeżdżajacej w wiedzę i niezbędne dokumenty odpowiada pielęgniarka dyżurna.
-
W czasie wyjazdu na konsultację osoba sprawująca opiekę nad mieszkańcem czuwa nad jego bezpieczeństwem, reaguje na ewentualne niepokojące objawy czy problemy w zachowaniu. Mieszkańcowi zapewnia wsparcie i opiekę adekwatną do jego potrzeb i możliwości, również w czasie badania lekarskiego.
-
W sytuacji jakiegokolwiek braku informacji ze strony opiekuna lub trudności w podjęciu decyzji w czasie konsultacji, opiekun kontaktuje się telefonicznie z pielęgniarką koordynator lub pielęgniarką dyżurną, która przekazuje stosowne informacje.
-
Opiekun prosi lekarza o udokumentowanie konsultacji i zaleceń w Karcie Konsultacji Lekarskich.
-
Po powrocie do dps osoba wyjeżdżająca przekazuje wiedzę i zlecenia pielęgniarce koordynującej lub pielęgniarce dyżurnej oraz kierownikowi Działu T-O. Jeśli lekarz nie udokumentował konsultacji w Karcie Konsultacji Lekarskich, wykonuje to pielęgniarka koordynująca lub pielęgniarka przyjmująca zlecenia.
-
Pielęgniarka koordynator, a w razie jej nieobecności pielęgniarka dyżurna podejmuje następujące działania:
-
konsultując z mieszkańcem i pracownikiem socjalnym sytuację finansową mieszkańca realizuje recepty, dokumentuje zlecenia lekarskie (karta opatrunków, karta przyjmowanych leków, informacja na tablicy w gabinecie pielęgniarskim o innych zaleceniach, dokładny opis w raporcie pielęgniarskim),
-
w zależności od sprawności psychicznej mieszkańca analizuje i ustala z nim plan dalszego postępowania/leczenia (wykonanie zleceń lekarskich, dieta, styl życia, zgłaszanie zauważonych objawów i in.),
-
przekazuje informacje o zaleceniach opiekunowi na grupie mieszkalnej mieszkańca, edukuje na temat postępowania w określonej sytuacji czy radzenia sobie z konkretnym problemem zdrowotnym. Przedstawia personelowi grupy plan co do dalszego postępowania z określonym problemamj zdrowotnym (kolejne konsultacje, badania, obserewacja itp.).
Iwonicz, dn. 01.03.2014
Zapoznałem/am się z Procedurą postępowania w sytuacji wyjazdu mieszkańca na konsultację lekarską poza DPS oraz z Procedurą postępowania w sytuacji hospitalizacji mieszkańca
Imię i nazwisko |
Podpis |
Data |