• Klasztor w Drohobyczu pw. Jezusa Dobrego Samarytanina
  • Profil Bonifratrów w serwisie Facebook
  • Profil Bonifratrów w serwisie Instagram
Fundacja Bonifraterska
Projekty realizowane ze środków UE

Kampania społeczna Fundacji Bonifraterskiej „CZYŃ-MY DOBRO dla NIE-CHCIANYCH”

Od 28 stycznia 2022 r. ruszyła kampania społeczna Fundacji Bonifraterskiej „CZYŃ-MY DOBRO dla NIE-CHCIANYCH”. Osoby potrzebujące są wśród nas, choć nie zawsze to dostrzegamy. Często bliżej niż myślimy, bowiem ludzie z różnym stopniem niepełnosprawności są „chowani” w domach lub specjalnych ośrodkach. Jednak to, że ich nie widać, nie oznacza, że ich nie ma, że nie mają potrzeb i że nie można uczynić ich życia lepszym. Kampania społeczna Fundacji Bonifraterskiej „CZYŃ-MY DOBRO! DLA NIE-CHCIANYCH” ma zwrócić uwagę, że potrzebujący są wśród nas i że każdy z nas może pomóc. Na co dzień w większym lub mniejszym stopniu mamy do czynienia z osobami, które nie do końca pasują do naszego świata… pytanie dlaczego? Świat „NIE – CHCIANYCH” jest inny, trudniejszy, nie zrozumiały, budzi strach, uświadamia niedoskonałości, obnaża cierpienie…. Trudno go zrozumieć, a chyba jeszcze trudniej poczuć. Kim są  „NIE – CHCIANI”, na los których chcemy zwrócić uwagę? To: NIE-ŁADNI, NIE-MĄDRZY, NIE-MŁODZI, NIE-POTRZEBNI, NIE-ZARADNI, NIE-ZDROWI – ogólnie mówiąc NIE-CHCIANI, czyli niepełnosprawni intelektualnie, wykluczeni, niesamodzielni, nieradzący sobie życiowo, chorzy, seniorzy… wymagający pomocy. Kampania ma zwrócić uwagę, że potrzebujący są wśród nas i że to MY (każdy z nas) może pomóc. Kampania rozpoczęła się 28.01.2022 – pierwszym postem w mediach społecznościowych Fundacji Bonifraterskiej, a zakończy 30.06.2022 r. Celem kampanii jest zbiórka przekazanych darowizn z 1% podatku dochodowego, tworzenie mieszkań chronionych, zakup sprzętu medycznego dla ośrodków bonifraterskich.

Kampania będzie obecna na nośnikach reklamowych w największych miastach, m.in. na ekranach JetLine.pl; w komunikatach prasowych, artykułach i wywiadach w różnych mediach: prasa, radio, internet; na fundacyjnej stronie internetowej oraz w fundacyjnych i bonifraterskich mediach społecznościowych:

oraz na drukowanych materiałach promocyjnych: plakatach, ulotkach.

Prezes Fundacji Bonifraterskiej, Pani Marta Orzełowska w licznych wywiadach podkreśla:

Liczę, że wspólnie przybliżymy Polakom świat „NIE-CHCIANYCH” i poprawimy ich los. Gorąco wierzę w nasze fundacyjne motto: Dzielenie się dobrem procentuje! Razem możemy więcej!”

 

Film promujący kampanię