Do stacjonarnego Oddziału Rehabilitacji Neurologicznej pacjent zostaje przyjęty na podstawie kwalifikacji lekarzy oddziału.
Do pełnej kwalifikacji niezbędne są następujące dokumenty, które pacjent powinien dostarczyć osobiście lub tradycyjną drogą pocztową:
- oryginał skierowania do szpitala do oddziału rehabilitacji neurologicznej
- aktualna dokumentacja medyczna (dotyczy również chorób współistniejących)
- kserokopie kart informacyjnych leczenia szpitalnego
- wyniki badań obrazowych RTG, KT, MR
- wyniki badań laboratoryjnych
- opinie i zaświadczenia lekarzy innych specjalności w razie ich posiadania
u kobiet – aktualna ocena ginekologiczna
- wypełniona przez pacjenta ankieta
Skierowanie powinno być wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego oddziału szpitalnego anestezjologii i intensywnej terapii, neurologii, neurochirurgii, chirurgii ogólnej, ortopedii i traumatologii lub lekarza poradni specjalistycznej (neurologiczna, neurochirurgiczna, chirurgiczna, urazowo-ortopedyczna, rehabilitacyjna), która ma podpisany kontrakt z NFZ.
Po nadesłaniu w/w dokumentów na adres:
Bonifraterskie Centrum Medyczne Sp. z o.o.
ODDZIAŁ REHABILITACJI NEUROLOGICZNEJ
63-820 Piaski, Os. Marysin 1
dokumentacja trafia do kwalifikacji lekarzy oddziału. Osoba zakwalifikowana, zostaje wpisana na listę oczekujących na pobyt w Bonifraterskim Centrum Medycznym. Osoba nie zakwalifikowana otrzymuje w ciągu 14 dni pisemne zawiadomienie.
W celu uzyskania informacji o wyniku kwalifikacji prosimy dzwonić pod nr tel. 65-525-09-82 po upływie ok. 14 dni roboczych od daty dostarczenia dokumentacji do punktu przyjęć Bonifraterskiego Centrum Medycznego.
W dniu przyjęcia pacjent zobowiązany jest przybyć w godz. 11.00 – 14.00
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym podmiotu leczniczego Bonifraterskiego Centrum Medycznego Sp. z o.o.ostateczna kwalifikacja do przyjęcia – zależy od stanu zdrowia – i następuje po badaniu lekarskim w dniu przyjęcia.
W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z proponowanego terminu rehabilitacji, zgodnie z w/w Regulaminem osoba zostaje wykreślona z listy oczekujących.
W dniu przyjęcia do Centrum pacjent powinien zaopatrzyć się w następujące dokumenty:
dowód osobisty – warunek konieczny do przyjęcia \ elektroniczna weryfikacja EWUŚ na podstawie numeru PESEL – potwierdzenie prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków NFZ \
dowód ubezpieczenia: kartę ubezpieczenia zdrowotnego lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej, w szczególności dokument potwierdzający opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne (druk ZUS RMUA, legitymacja emeryta) – tylko w przypadku braku potwierdzenia ubezpieczenia przez EWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców).
Katalog dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń zdrowotnych finansowanych przez NFZ. Kliknij tutaj.
Zgodnie z Vademecum Ubezpieczonego NFZ „Pacjent przyjmowany do szpitala powinien przedstawić dowód potwierdzający ubezpieczenie zdrowotne. w przypadku stanu nagłego dokument ten może zostać przedstawiony w innym czasie nie później jednak, niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia, jeśli pacjent przebywa w szpitalu, lub w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia. w razie nieprzedstawienia dokumentu w podanych terminach pacjent będzie obciążony kosztami świadczenia”.
Ponadto pacjent powinien się zaopatrzyć w:
- zapas leków w oryginalnych opakowaniach na czas pobytu (lekarz rodzinny może wypisać receptę)
- aktualne wyniki badań obrazowych i laboratoryjnych (jeśli posiada)
- przybory toaletowe:
- rękawice nasączane mydłem
- żel pod prysznic, mydło w płynie, balsam do ciała
- dezodorant
- szampon do włosów, szczotka do włosów
- szczoteczka do zębów, pasta do zębów, kubeczek do płukania
- przybory do golenia (pianka, maszynki, woda lub balsam po goleniu)
- chusteczki nawilżające
- ręczniki kąpielowe
- ręczniki papierowe (w rolce)
4. odzież:
- bluzki z krótkim rękawem
- strój kąpielowy
- spodnie dresowe
- polar lub bluza dresowa
- obuwie (adidasy/sandały lub tenisówki)
- piżama
- kurtka/czapka/szalik ( w zależności od pory roku)
5. sztućce, kubek, talerzyk deserowy
6. woda niegazowana
Informujemy, że jeśli dana osoba korzystała już w danym roku kalendarzowym z leczenia w innym oddziale rehabilitacji neurologicznej to rehabilitacja w Bonifraterskim Centrum Medycznym finansowana przez NFZ nie będzie możliwa. Zgodnie z treścią załącznika nr 5 do Zarządzenia nr 53/2010/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 2 września 2010 r. z późn. zm. dopuszcza się rehabilitację neurologiczną przewlekłą jeden raz w roku kalendarzowym.
W/w informacje dotyczą pobytu w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Pacjenci mogą posiadać własne produkty spożywcze (z datą ważności do spożycia), które należy przechowywać w lodówce oddziału, specjalnie przeznaczonej do tego celu. Produkty należy podpisać imieniem i nazwiskiem.
Rzeczy wartościowe oraz gotówkę pacjenci mogą oddać do depozytu, który znajduje się w Izbie Przyjęć oraz odebrać przy wypisie z Centrum. Za rzeczy wartościowe nieoddane do depozytu i pozostawione w oddziale Bonifraterskie Centrum Medycznego nie ponosi odpowiedzialności.
W razie potrzeby istnieje możliwość odpłatnie prania bielizny pacjenta.