Teleplatforma pierwszego kontaktu

Jeśli do nagłego pogorszenia stanu zdrowia dojdzie poza godzinami pracy POZ, każdy będzie mógł nie tylko korzystać z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, ale także uzyskać pomoc lekarską przez telefon. Jest to możliwe dzięki uruchomionej właśnie przez Narodowy Fundusz Zdrowia Teleplatformie pierwszego kontaktu.

Dzwoniąc pod bezpłatny ogólnopolski numer: 800 137 200 pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ, a w weekendy, święta oraz inne dni ustawowo wolne od pracy – całodobowo. Korzystając z porady telefonicznej pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie, a jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, dostanie wskazówki co do dalszego sposobu postępowania.

Jak przyjmuje lekarz przez telefon, czyli jak działa Teleplatforma

  • Po połączeniu z numerem: 800 137 200 pacjent usłyszy krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę pierwszego kontaktu.
  • Z pacjentem najpierw połączy się pielęgniarka lub położna. Sprawdzi dane pacjenta, uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej, zarejestruje zgłoszenie i przeprowadzi wywiad w celu oceny stanu zdrowia pacjenta. Już na tym etapie pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić zaleceń co do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które mogą zagrażać życiu i zdrowiu, poinformuje pacjenta o konieczności pilnego kontaktu z numerem alarmowym 112, w celu wezwania zespołu ratownictwa medycznego.
  • Pacjenta, który wymaga konsultacji lekarskiej pielęgniarka przekieruje podczas tego samego połączenia do lekarza.
  • Po ocenie stanu zdrowia przez lekarza, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem, może zostać skierowany do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej lub poproszony o kontakt – następnego dnia – ze swoim lekarzem POZ. Oczywiście, gdy będzie potrzeba pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci kontakt z nr 112 i wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
  • Z teleplatformy – przez wideoczat – mogą korzystać również pacjenci niesłyszący. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego (szczegóły na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia nfz.gov.pl, w zakładce: Teleplatforma pierwszego kontaktu).
  • Połączenie z Teleplatformą pierwszego kontaktu może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona wyłącznie dla osób ubezpieczonych w naszym kraju.

 

Copyright 2018 - Bonifratrzy - Zakon Szpitalny św. Jana Bożego

realizacja: velummarketing.pl
do góry