Polityka Jakości
Szpital Zakonu Bonifratrów św. Jana Granego w Krakowie sp. z o. o. świadczy usługi medyczne na wysokim poziomie zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi i oczekiwaniami pacjentów, zapewniając im i osobom odwiedzającym, a także personelowi przyjazne oraz bezpieczne warunki pobytu i pracy.
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług Szpital utrzymuje system zarządzania jakością zgodny z międzynarodową normą ISO 9001: 2015.
Cele jakościowe, środowiskowe oraz dotyczące zagadnień BHP stojące przed naszą placówką to:
- poprawa standardu oferowanych usług medycznych,
- poprawa warunków bytowych pacjentów korzystających z usług szpitala,
- dążenie do pełnej satysfakcji pacjentów oraz pracowników placówki,
- prowadzenie działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami i wymaganiami prawnymi dotyczącymi jakości, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa i higieny pracy,
- uświadamianie i angażowanie personelu w działania na rzecz ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko w wyniku wykonywania usług,
- prawidłowe gospodarowanie wodą i ściekami,
- efektywne zużycie nośników energii cieplnej i elektrycznej,
- prawidłowe zarządzanie odpadami,
- zmniejszenie ryzyka wystąpienia awarii środowiskowych,
- zapobiegania wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym,
- dążenie do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy na wszystkich stanowiskach pracy,
- ciągłe doskonalenie działań w zakresie wdrożonego systemu zarządzania jakością i zarządzania środowiskowego oraz sytemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.
Realizacja tych celów następuje poprzez:
- stałe podnoszenie kwalifikacji i świadomości pracowników, których praca ma wpływ na jakość świadczonych usług oraz oddziaływanie placówki na środowisko, angażowanie ich do działań na rzecz bezpieczeństwa i higieny pracy,
- zakupy nowoczesnego i niezbędnego sprzętu medycznego,
- stworzenie przyjaznej atmosfery wokół pacjenta,
- udzielanie pełnej informacji o postępach leczenia,
- sukcesywne remonty poszczególnych oddziałów i przystosowywanie ich do obowiązujących standardów,
- analizowanie i wyciąganie wniosków z ankiet wypełnianych przez pacjentów opuszczających Podmiot Leczniczy i zatrudnionych pracowników,
- zaangażowanie kierownictwa w działania na rzecz rozwoju podmiotu leczniczego pozostającego w zgodzie z zasadami ochrony środowiska i poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy.
Prezes Zarządu Szpitala Zakonu Bonifratrów św. Jana Granego w Krakowie sp. z o. o. dokonując okresowych przeglądów funkcjonowania zintegrowanego systemu weryfikuje politykę jakości, zarządzania środowiskowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przystosowuje ją do zmieniających się warunków.
Powyższa polityka jest znana wszystkim pracownikom zakładu oraz podana do wiadomości zainteresowanym pacjentom.
W oparciu o ogólne cele jakościowe, środowiskowe oraz dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy opracowane są cele szczegółowe okresowo weryfikowane przez Zarząd Spółki.
Kierownictwo Zakładu zobowiązuje się do zapewnienia zasobów i środków niezbędnych do realizacji powyższej polityki.
Najwyższy standard naszych usług potwierdza przyznawany przez Ministerstwo Zdrowia w Ochronie Zdrowia certyfikat, potwierdzający spełnienie standardów akredytacyjnych dla lecznictwa szpitalnego. Szpital Zakonu Bonifratrów w Krakowie jest jednym z pierwszych szpitali w Polsce, który otrzymał akredytacje Centrum Monitorowania Jakości.
Pierwszy certyfikat został przyznany Szpitalowi w roku 1999 i od tego czasu bonifraterski Szpital systematycznie przystępują do akredytacji poddając się ocenie i weryfikacji procedur realizowanych w różnych sferach swojej działalności.
Akredytacja jest to dobrowolny proces oceny podmiotów świadczących opiekę zdrowotną, który wpływa na poziom usług i bezpieczeństwo pacjentów. Certyfikat jakości jest przyznawany na trzy lata, po wizycie przedstawicieli Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Na podstawie mierzalnych kryteriów ocenia się funkcjonowanie organizacji w zakresie działalności medycznej, w tym zdarzeń niepożądanych, zakażeń szpitalnych, zgonów, rehospitalizacji czy reoperacji, które pozwalają na zmianę praktyki i wpływają na podniesienie bezpieczeństwa pacjentów. Tytuł szpitala akredytowanego uzyskuje placówka spełniająca co najmniej 75 procent wymaganych standardów.
W Szpitalu na przełomie czerwca i lipca 2021 r. odbyła się wizyta akredytacyjna. Wizytatorzy Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia w ciągu trzech dni podczas licznych rozmów z pracownikami, obserwacji i przeglądu dokumentacji szpitala oraz weryfikacji dokumentacji medycznej gromadzili informację. Efektem kompleksowej analizy była ocena 221 standardów, a utrzymywany od ponad 20 lat certyfikat jakościowy Ministra Zdrowia został przedłużony na kolejne 3 lata.
CERTYFIKATY: