Dieta podczas karmienia piersią

Co z dietą podczas karmienia piersią? Zapewne to pytanie przychodzi do głowy nie jednej przyszłej mamie. Niestety temat ten został przykryty grubą warstwą stereotypów i nieaktualnej wiedzy. Jak zatem ma się odżywiać mama karmiąca piersią? Przede wszystkim zdrowo, do komponowania potraw powinna wybierać żywność bogatą w składniki odżywcze, bezpieczną (świeżą, wolną od zanieczyszczeń, substancji szkodliwych). Ponadto nie jest to czas, gdzie organizm kobiety jest gotów na restrykcyjne diety odchudzające. Mimo wszystko, nie oznacza to, że można jeść wszystko. Warto zwrócić uwagę na kwasy tłuszczowe typu trans, których należy unikać zwłaszcza będąc w ciąży czy tez karmiąc piersią. Są one zawarte w produktach wyokoprzetworzonych, tj.: dania typu fast-food, wyroby ciastkarskie i cukiernicze, wszelkiego rodzaju wyroby czekoladowe, przekąski słone, np. chipsy, precle, paluszki, domowe wypieki i przekąski na bazie margaryny twardej.  Pierwsze tygodnie z maleństwem i sam okres połogu jest dużym obciążeniem dla organizmu kobiety. Niewyspanie, obolałe ciało po porodzie, brak czasu skłaniają wiele Pań do szybkich przekąsek, takich jak wymieniliśmy wyżej.  Szukając zdrowych zamienników można zaproponować: orzechy, pestki, nasiona, owoce, warzywa, domowe ciastka owsiane, owsianki, jogurty z owocami, puddingi chia, koktajle-mleczno owocowe. Jest mnóstwo możliwości, aby sprawnie, szybko przygotować coś co jest zarówno słodkie w smaku oraz zdrowe.

Znajdziesz nas taże tutaj:

Copyright 2018 - Bonifratrzy - Zakon Szpitalny św. Jana Bożego

realizacja: velummarketing.pl
do góry