Dieta Mamy!

Podczas Świąt Wielkanocnych stoły w naszych domach kipią obfitościami i smakołykami. Kobiety w ciąży niejednokrotnie mają dylemat jak żywić się podczas tych dni. Zdrowo i z umiarem – tak krótko można opisać zalecenia, które będą odpowiednie do tego czasu. Zdrowo – według ogólnych zasad dotyczących żywienia ciężarnych, wykluczając z diety takie m.in. produkty jak: alkohol, surowe jajka, surowe mięso, sery pleśniowe. Tym bardziej warto zwrócić uwagę na skład np. kremu w deserze (być może jest na bazie surowych jajek, alkoholu?), farszy do jajek itd. Umiar- łakomstwo i nadmiar jedzenia a do tego mniejsza aktywność fizyczna może być przyczyną nieprzyjemnych dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Podczas zaawansowanej ciąży wiele przyszłych mam uskarża się na zaparcia i zgagi. Zbyt duże spożycie tłustych potraw, mięsa, duża ilość jajek mogą powodować zaparcia, ale również zgagę. Nieprzyjemne pieczenie w przełyku będzie również potęgowane przez jedzenie cytrusów (np. pomarańczy, mandarynek) jedzenie kwaśnych potraw jak żurek, barszcz biały. Nie oznacza, że są to potrawy zakazane dla wszystkich pań w ciąży, jednak warto zwrócić na to uwagę. Aby wspomóc proces trawienia i ustrzec się nieprzyjemnych dolegliwości należy każdego dnia dbać o aktywność fizyczną, warto unikać pozycji leżącej tuż po posiłku i spożywania jedzenia krótko przed snem. Istotne jest wypijanie odpowiedniej ilości wody każdego dnia, nie należy wody zastępować słodzonymi napojami na czas świąt. Najważniejsze jest również, aby wybierane potrawy nie odbiegały od sposobu żywienia, jaki stosujemy poza okresem świąt.

Znajdziesz nas taże tutaj:

Copyright 2018 - Bonifratrzy - Zakon Szpitalny św. Jana Bożego

realizacja: velummarketing.pl
do góry