- Mieszkańcy potrzebują Twojego uśmiechu – zostaw swoje codzienne sprawy na progu naszego domu.
- Poświęć mieszkańcom tyle czasu ile jesteś w stanie zaoferować.
- Nie składaj obietnic bez pokrycia, nie rob fałszywej nadziei.
- Słuchaj każdej osoby ze szczególną uwagą. Każdy podopieczny jest wyjątkowy i niepowtarzalny.
- Każdego traktuj z należytym szacunkiem.
- Co razem z mieszkańcem robicie, niech wynika z wolnej woli każdego z Was. Nie czyń niczego z przymusu.
- Wsłuchaj się w potrzeby mieszkańców – słuchaj, kiedy chce mówić, milcz, kiedy tego potrzebuje.
- Bądź czujny – często małe znaki wskazują na duże nieszczęście i cierpienie.
- Kiedy masz problem, czegoś nie wiesz lub z czymś sobie nie radzisz – rozmawiaj. Koordynator i zespół pracowników są po to, aby Cię wspierać.
- Uwierz w siebie – jesteś wyjątkowy – masz moc pomagania.